אסון אקולוגי: דליפת ענק של מיליוני ליטרים דלק

דוד לזר | צילום: דובר חטיבת המשטרה No Comments on אסון אקולוגי: דליפת ענק של מיליוני ליטרים דלק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלפי קובים של נפט גולמי דלפו אמש (רביעי) מצינור של חברת קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון) באזור היישוב באר אורה, כ-20 קילומטרים מצפון לאילת.

בתקשורת הירדנית דווח כי בעקבות כך, פונו למעלה מ-80 תושבי 'עקבה' – לבית החולים לאחר שסבלו מקשיי נשימה. כביש הערבה נסגר לתנועה בין היציאה הצפונית מאילת לצומת קטורה.

מוקדם יותר נקראו תושבי עקבה להסתגר בבתיהם מחשש לשאיפת האדים. לפי הרשויות בעיר, רמות הזיהום זינקו והגיעו לפי שניים מהרגיל.

כוחות כיבוי והצלה שהגיעו למקום זמן קצר לאחר שהתגלתה הדליפה, השיגו שליטה על הדליפה ביחד עם נציגי קצא"א והחלו לפעול בכמה זירות על מנת לשאוב את החומר המסוכן. עם זאת, כמה מזרמי הנפט הגיעו לשמורת עברונה, מהשמורות החשובות בערבה, שם נמצאים דקלי הדום הצפוניים ביותר בעולם ובעלת אוכלוסיית צבאים גדולה.

מנהל מחוז הדרום במשרד להגנת הסביבה, גיא סמט, אמר אמש כי מדובר באחד האירועים הגדולים בתולדות המדינה. "היקף האירוע עדיין לא ברור לנו, אבל בהחלט מדובר במיליוני ליטרים של דלק גולמי שהוא מסוכן גם לבעלי החיים וגם לשמורה עצמה", אמר סמט. הוא הסביר כי כשלושה מיליון ליטרים של נפט גולמי נשפכו לכיוון שמורת עברונה והגיעו למרחק של שבעה קילומטרים ממקור הדליפה. "החשש הוא ששטפונות החורף יפזרו את הזיהום לשטחים שעד כה לא נפגעו".

סמט עוד הסביר כי תוואי השטח בשמורה יקשה על הכנסת הכלים הדרושים לקילוף שכבת הקרקע המזוהמת, וכי פעולות אלה יגרמו ככל הנראה נזק רב לשטח השמורה. לדבריו, עבודות השאיבה יימשכו עוד זמן רב. "יש פה פעולות שיקום רבות שצריך לעשות וייעשו בימים ואפילו בחודשים הקרובים", הוא הוסיף.



0 תגובות